Report - Uhlířské Janovice 2010

05.10.2010 19:02

Tak je za náma poslední podnik letošního MČR v enduru. A hned na začátek musím říct, že byl připraven na jedničku. Depo bylo zase na asfaltové ploše přímo v Uhlířských Janovicích a to v areálu Kooperativa v.o.d. Testy byly zase dva, a to jeden endurotest e jeden krostest. Oba testy byly hodně podobné jako při posledním podniku, bylo tam jen málo změn. Bohužel tenhle rok se několik dní před závody přehnal okolím Uhl. Janovic pořádný déšť, který byl opravdu vydatný. A samozřejmě to dost poznamenalo jak testy, tak i samotnou trať. Na krosu to tak strašný ještě nebylo, tady byl problém jen malý. Ale zato na endurotestu to bylo už horší... už při pátečním procházení testu bylo jasné, že při nejmenším tři místa budou hodně drsný, a budou rozhodovat. Tak se taky stalo, tři po sobě následující bahna se postupem času změnila k nepoznání a už druhé kolo to bylo náročné, ale dalo se to ještě bez větších problémů projet. Třetí kolo ale už byl problém na třetím bahnu. Tady se přijíždělo k potoku, který byl už dost rozježděný a dal se přejíždět jen na pár místech, od potůčku bylo menší stoupání, které se proměnilo v další pěkné bahno a bylo zakončeno ještě jedním zajímavějším :-) Tady se bohužel třetí kolo rozhodovalo... bylo to dost o štěstí. I za vydatné pomoci tahačů a lidí, kteří se snažili ukazovat tu správnou kolej bylo o štěstí, kdo projel a kdo ne...  i já jsem zde zůstal a nachytal 5 tvrdých minut než jsem za pomoci maršálů a tahačů vytáhl motorku a dojel do konce testu. Na druhý den musel být endurotest předělán a neprůjezdný místa byly vypuštěny. Samozřejmě i po trati to bylo nádherné, ale místama i dost těžké. Krásné lesní pasáže, výjezdy, sjezdy, všude hodně kamenů a kořínků a spousta přejezdů přes různá bahna a brody... Myslím, že každý kdo jel, asi nelitoval, že se zúčastnil letošního endura v Uhlířských Janovicích.

Ale teď už k samotným závodům. Bohužel už před závodama jsem měl nějaké zdravotní potíže a tak se mě nejelo zrovna nejlépe. Startoval jsem hned ve druhé minutě a tak jsem jel ještě po neprojeté a nevyčištěné trati. Ale musím říct, že tentokrát to bylo asi lepší. Postupem času se totiž hodně rozjížděla trat a některá těžká místa se musela už ve druhém kole vypouštět pro nesjízdnost. Z informací od p. Pošíka, který celou soutěž připravoval, totiž už v prvním kole hodně lidí z přeboru mělo co dělat aby zdolaly náročná místa. A prý se tvořily hodně dlouhé fronty... Ale jako správný pořadatel vždy včas přistoupil k různému předělání neprůjezdných míst, a tak byla po celou dobu trat průjezdná. Sice někde za vydatné pomoci pořadatelů. Jako první z testů jsme přijížděly na již zmíněný endurotest který se v prvním kole neměřil. Po endurotestu byla i první časovka do které se najíždělo poměrně dost. Na dalším testu byla další časovka a i tady bylo času dostatek. Bohužel se mně nejelo zrovna nejlíp a tomu odpovídaly i časy. Navíc ve druhém kole jsem měl na enduro testu nepříjemný pád a docela dost jsem se obouchal. Takže to mě moc na jistotě nepřidalo. A aby toho nebylo málo, tak ve druhém kole mě ještě prasknul řetěz a tak jsem toho měl už dost. No a ve třetím kole, jak jsem už předsunul, jsem zapadl na endurotestu kde jsem nachytal 5 minut a bylo vymalováno. Druhý den nám bylo hned na rozpravě sděleno, že místo třech kol se pro obtížnou a místy již dost rozbitou trať, pojedou jen dvě kola. Taky nám řekli že endurotest je předělán a tím pádem se nebude první kolo měřit. Dokonce malé změny byly provedeny i na krostestu, kde byly vynechána jedna mokřina, která byla už hodně obtížně průjezdná. Ráno na startu bylo už dost prořídlé startovní pole a já se soustředil abych dojel. Byl jsem docela dost rozbitý a navíc mě nebylo vůbec dobře. Nakonec jsem ve zdraví celou soutěž dokončil, ale bohužel v soutěži o páté místo v celkovém hodnocení ve třídě E2 jsem prohrál. Nakonec jsem tento rok skončil na celkově 6místě ve třídě E2. I tak si myslím, že při absolvování ne všech závodů, to nebylo zase až tak špatné :-)

 

Jedno menší foto ze sobotního startu...

Zpět