Druhý závod MČR v Bílině

22.05.2012 07:21

Tak máme za sebou druhý podnik v enduru. Tentokrát se konal v blízkosti města Bílina. Na tento podnik jsem se docela těšil a věřil jsem že to bude pěkné klasické enduro...  ale bohužel to bylo zklamání. Celé závody se vlastně jely po výsypkách a rekultivovaných plochách. Celá trať byla jedna velká placka a jediným zpestřením byly dva výjezdy. Navíc byla místy trať tak zamotaná že jsme se dost často potkávali s protijedoucími jezdci. Navíc v nejvíce zarostlém a zamotaném místě nebyl problém zabloudit. Navíc se po celé trati dost prášilo a občas nebylo vůbec vidět kam člověk jede.

První den se jela čtyři kola a na druhý den se pořadatelé rozhodli že pojedem jen tři. Oba dva dny se startovalo v 8.00 hod. V každém kole byly tři testy. A to kross, enduro a extrem. Myslím že bylo dobré, že po dlouhé době se na závodech objevil extrem test. Bylo to celkem zpestření a diváci se měli alespoň na co dívat. První kolo se pořadetelé rozhodli že enduro a kross se nebudou měřit.

Tak něco málo k testům: Celý enduro test byl celkem dost zamotaný a vedl zase po zarostlých výsypkách. Myslím že byl celkem náročný a jezdil se něco kolem pěti minut. Celý test byl po kamenech, kořenech a člověk dost často dostával nechtěné výhybky, navíc stromky byly dost blízko a o to bylo ještě horší. Začátek testu se mě docela zamlouval, až na malé úseky byl celkem rychlý a pěkný. Zbytek testu už tak hezký nebyl, jelo se dost v prachu a byla tam dost nepříjemná místa, kde nebyl problem se vyválet. Navíc se několikrát vjíždělo do odvodňovacího kanálu. Byl tady i jeden moc zajímavý výjezd, který dost rozhodoval. A člověk tady mohl hodně ztratit , ale i hodně získat. Celý test se jezdil něco málo přes pět minut.  Po enduru člověk zase vyrazil na nezajímavou trať, kde na konci této cesty byl cross a extrem. Cross se mě osobně líbil, byly tam sice místa které nebyly podle mích představ, ale jinak to nebylo špatné. Místy byl až zbytečně moc zamotaný. Celý test byl z poloviny na písčitém podkladu, což bylo docela zajímavé. Cross se také jezdil kolem pěti minut. Hned po krossu byl extrém. Byl složen s několika kamenných úseků, pak klasicky z položených gum a několika hronad navezené hlíny. Podklad byl nějaký asfalt, nebo beton, takže to na vytahaném prachu dost klouzalo. Jediný blbý místo bylo, když se musel podjíždět malý most, do které jsem se tak tak vešel, když jsem si test procházel. Takže si dokážete představit jak moc se všichni krčili aby se tam vešli i s motorkou. Ale jak už jsem říkal, bylo to celkem pěkné zpestření a mě se to líbilo.

No tak a teď už k samotnému závodění.... Hned po startu, asi po 15 minutách jsme dorazili na enduro. Všichni si ho celkem opatrně projížděli. Po testu jsme vyrazili na prašnou cestu po výsypkách. Samozřejmě že jsem v nejvíce zamotaném místě zabloudil, naštěstí jsem se našel a pokračoval jsem dál. Na konci kola jsme si dali zase neměřený kross a nakonec jeden měřený extrem. Bohužel hned první extrem jsem docela pokazil. S přemíry rychlosti jsem na kluzkém povrchu dvakrát přejel zatáčku a byl z toho pomalý čas. něco kolem 54 vteřin. Z extremu se jelo do jediné časovky, kde se první den najíždělo tak 20minut. Ve druhém kole jsem se na enduru několikrát vymetl a udělal několik zbytečných chyb. Samozřejmě že i čas stál za pěkný prd. Asi něco kolem 5.40 Na druhém crosu to už bylo lepší, až na jeden pád a pár drobných chybiček to bylo celkem dobré a čas byl 5.20. Extrem jsem potom zajel 51vteřin. Ve třetím kole ale přišlo zklamání. Na těžkém výjezdu mě na rozjezdu zahranilo přední kolo a koplo mě to zpátky. Bohužel můj levý palec to nevydržel a kloub se vyporoučel z kloubní jamky. Po rychlém zásahu hlavního doktora (táta :-) ) jsme palec nahodily rychle zpátky. Bohužel ale pro mě závody tímto úrazem skončily. Sice jsem si myslel že pojedu druhý den, dal jsem si i motorku do parkoviště, ale bohužel to prostě nešlo. Palec dost natekl a nešlo chytit ani řidítko. Takže jsem si teď udělal neplánovaně 14 dní volno. Doufám že to brzo rozchodím...

Ještě bych na závěr zhodnotil depo. Sice bylo hodně prostorné, ale chybělo zde jakékoliv zázemí. Na celé depo zde byly jen dva záchody, což je totálně nedostačující. A o sprchách ani nemluvě. Myslím že na závodech jako je republika by takovéto věci měli být samozřejmostí. Sice jsme už tak nějak smíření s tím, že tohle nikde není, ale myslím že by se s tím mělo něco dělat. Za startovné 1.800,- Kč si myslím že by to měli být odpovídající závody. Jak zázemím, tak i odpovídající trati pro MČR. Ale to už by jsme asi chtěli moc...

Další závod MČR se jede za 14 dní v Polsku, ale tady se nebudu účastnit.

 

 

Zpět